ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA PRATA WAROENG 8 CABANG TIBAN CENTER

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Hidayat Ravali
Tirta Mulyadi

Abstract

This study aims to analyze the effect of product quality on consumer purchasing decisions. The method used is quantitative research methods with a descriptive approach. The sampling technique used random sampling technique with a sample size of 100 respondents. Data collection techniques using observation, questionnaires (questionnaire) and documentation. The data analysis technique uses the validity test method, reliability test, classical assumption test, simple linear regression analysis, t test, and the coefficient of determination with the help of SPSS version 25. The conclusion in this study is the results of the analysis obtained that the results of the t test variable Product Quality t count 10.322> t table 1.988 with a significance of 0.000 (<0.05) and the test results of the coefficient of determination (R2) show that the variable product quality has an effect of 52.1% on consumer purchasing decisions and product quality variable instruments have an average / mean value of 3.858. This means that product quality (X) has a positive effect on purchasing decisions (Y). Thus the hypothesis which states that product quality (X) has a positive effect on purchasing decisions (Y) can be accepted.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

How to Cite
RavaliH. and MulyadiT. (2021) “ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA PRATA WAROENG 8 CABANG TIBAN CENTER”, VITKA Jurnal Manajemen Pariwisata, 3(01). Available at: http://journal.btp.ac.id/index.php/vitka/article/view/64 (Accessed: 21May2022).

References

  1. Arikunto, Suharsimi. 2013. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
  2. Diab, Balqis. Analisis Pengaruh Nilai Pelanggan Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Meningkatkan Retensi Pelanggan (Studi Kasus Pada Gies Batik Pekalongan). Diss. program Pascasarjana Universitas Diponegoro, 2009.
  3. Echdar, Saban. (2017). Metode Penelitian Manajemen dan Bisnis.Bogor : Ghalia Indonesia
  4. Edi, Riadi. (2014). Metode Statistik Parametrik & Nonparametrik. Tangerang: Pustaka Mandiri,
  5. Gagic, S., Tesanovic, D.,Jovicic, A. (2013), “The Vital Components of Restaurant Quality that Affect Guest Satisfaction. TURIZAM, Vol 17, No.4, 166-176.
  6. Malhotra, N.K., (2009). Riset Pemasaran.Edisi keempat Jilid 1. Jakarta: PT Indeks
  7. http://rais-gaffar-046.blogspot.com/2013/07/apa-itu-kuliner-dan-wisata-kuliner.html
  8. https://batam.tribunnews.com/2020/02/29/mengenal-profil-dan-sejarah-batam-kota-terbesar-di-provinsi-kepulauan-riau?page=3
  9. https://kepriau.com/tempat-makan-prata-di-batam-yang-enak/
  10. Hani Handoko dan Basu Swasta, Manajemen Pemasaran Analisis Prilaku Konsumen,
  11. Kotler, Philip dan G. Amstrong. 2004, Dasar-Dasar Pemasaran
  12. Kotler, Philip. 2009. Manajemen Pemasaran, Jilid 2, Edisi 13. Alih Bahasa Benyamin Molan. Jakarta: Prehallindo.
  13. Martono, Nanang, dkk. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif Analisis Isi dan Anlisis Data Sekunder. Jakarta: Rajawali Pres
  14. Meldarianda, R., & Lisan, H. (2010). Pengaruh store atmosphere terhadap minat beli konsumen pada resort café atmosphere bandung. Jurnal Bisnis dan Ekonomi (JBE), 17(2), 97-108.
  15. Moelong, L. J. (2007). Metodologi Penelitian Kualitatif Remaja Rosda Karya: Bandung.
  16. Mulyatiningsih, Endang. 2013. Metodologi Penelitian Terapan Bidang Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
  17. Nurgiyantoro, Burhan. 2012. Penilaian Pembelajaran Bahasa. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
  18. Putra, G. P., Arifin, Z., & Sunarti, S. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian dan Dampaknya Terhadap Kepuasan Konsumen (Survei Pada Mahasiswa Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Administrasi Angkatan 2013 dan 2014 Universitas Brawijaya Yang Melakukan Pembelian Paket Data Kampus). Jurnal Administrasi Bisnis, 48(1), 124-131.Powell, Bob. 2000. A Dynamic Analysis of Growth, Transportation, & Home Prices. Research Paper.
  19. Rachmad Hidayat. 2009. Pengaruh Kualitas Pelayanan,Kualitas Produk dan Nilai nasabah Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Mandiri.Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 11 (1), 59-72
  20. Ridho, M. R., Simanjuntak, P., & Ningsih, D. (2018, October). PKM Ecommerce, Packaging Design Dan Manajemen Pemasaran Untuk Usaha Kuliner Kota Batam. In Seminar Nasional Teknologi Informasi dan Komunikasi (SEMNASTIK) (Vol. 1, No. 1, pp. 692-699).Peter, p dan Olson, J. 1999. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Edisi Keempat, Jilid 2. Erlangga. Jakarta
  21. Sangadji, E.M., & Sopiah. 2013. Perilaku Konsumen Pendekatan Praktis Disertai Himpunan Jurnal Penelitian. Yogyakarta: Andi.
  22. Sanjaya, Wina. 2013. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Bandung: Kencana.
  23. Santy, S. (2020). Analisis Swot pada Rumah Makan Cihui Vegetarian untuk Meningkatkan Volume Penjualan (Doctoral dissertation, Universitas Internasional Batam).Siregar, Syofian. 2013. Metode Penelitian KUANTITATIF Dilengkapi dengan Perbandingan Perhitungan Manual & SPSS. Jakarta: Prenadamedia Group Jakarta.
  24. Soeharno, Ekonomi Manajerial, (Yogyakarta: CV. Andi Offset, 2007),
  25. Sugiarto, N. (2003). Analisa biaya kualitas di PT Hakiki Donarta Surabaya (Doctoral dissertation, Petra Christian University).Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung : Alfabeta, CV
  26. Sugiyono. 2003. Metode penelitian Bisnis. Alfabeta. Bandung